Jak efektivně sedět u PC



Spousta lidí prosedí u počítače většinu dne. Ať už v kanceláři při práci, nebo doma při zábavě jako je hraní PC her, sledování videí na YouTube nebo dalších věcí. Pro lidské tělo se tedy jedná o poměrně velkou zátěž na lidské zdraví. Jak tuto zátěž snížit a ušetřit si zdraví představíme na následujících pár řádcích.


 

Ke správnému držení těla pomůže kvalitní židle, ideálně s nastavitelným opěradlem i opěrátky na ruce. Čím více je židle variabilní, tím lépe pro uživatele. Nastavením si zajistíte zdravé sezení. Výšku židle nastavte tak, aby při sezení lýtko svíralo se stehnem 90° a chodidlo se celé pohodlně dotýkalo podlahy. Nevhodně zvolená židle a nesprávný “posez” mohou způsobit problémy s páteří, klouby a svaly i s oběhovým systémem.


 

Velkou zátěž pro oči představuje monitor. Aby jste tuto zátěž snížili, je potřeba udržovat monitor ve správné pozici vůči očím. Ideální vzdálenost očí od monitoru je 40 až 70 cm, nicméně pokud pracujete na monitoru o větší úhlopříčce, doporučujeme i větší vzdálenost.


Neméně důležitým pravidlem je také výška monitoru (případně notebooku). Monitor by měl být vysoko alespoň tak, aby horní okraj byl v úrovni očí. Nicméně mnohem ideálnější je, pokud je střed obrazovky v úrovni očí. Díky této pozici jsou oči mnohem méně namáhány. Tyto pozice monitoru bez problémů zajistí držák na monitor.


Stolní držák na monitor Northbayou F-80



..

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace